Aficha dau radier film d'Enric Dauchan: L'As Pagat lo Capèu ambé Joseta Kroner e lo jove Rick Léo. |
4. A l’intrada dau cinèma – Rescòntre amb Enric
Dauchan e Rick Leo - La provocacion de
Rick Leo – Lo fracàs de Bru.
Se demanda coma se pòu
trobar dins tala trapela. Un festenau de cinèma per lei piucelas saup pas
qu’aquò existís ! ò fant ! Au mens, apren quauqua ren uei... Sei mans susan sus
son grand e bèu libre. Aquelei sepias nos demandan de gaire embarrassar
lo corredor. Relucan lo diable e l’escondon sota la taula d’acuèlh. E lei
libres... Pecaire, lei libres... Lei recaptan totei sus un mòble de recanton en
fàcia dau cagador per lei endecats. Marcamau se passeja. Quora la
diretritz dau cinèma arriba, de cotons dins lo nas, se rementa brica pas que
nos convidèt. A la frejor de Catherine Deveneuve sensa la beutat. Doas oras
d’autorota per aquò ! Nos vaicí tancats coma dos premsa libres.
Arriba Rick Leo – lo
jove protagonista de L’As Pagat lo Capèu de
33 ans qu’a ja fach 10 ans de zonzon - e son realizaire parisenc, Enric
Dauchan. Dauchan potoneja Bru de sei lagremas : « Fant de sòrt !
Coma es polit lo present que faguères a Joseta per ton divòrci ! Ai vist ta
maquista : es pas que d’amor ! Bru, siás un trobador modèrn ! Aqueste libre es
un present d’adieu en papier glaçat ! »
Rick Leo sembla geinat
de retrobar Bru aicí. Segon un Paris
Flash d’estiu aguèt una ligason corteta mai cauda ambé aquela cogard. Bru
es pas insensible a la beutat dau jovent. E compren perque lo bat ai jòcs de
l’amor e de l’asard Bautasard.
Ara lo mai cagant : la
presentacion dau film e dau libre a un public sortit dau CLUB DEI CHIFRAS E DEI
LETRAS. Un concors d’aurilhetas, de pèus gris, e de sentors Yves Rocher. Tene
bon. Me dise : siás aquí per l’amistat, siás aquí per l’amistat. Me mossegue
leis onglas per me rassegurar.
Lo « protocole » es pas
respectat. Lei vielhei sepias nos assetan sus de cadieras plegantas darrier lei
fautuèlhs e leis estrapontins roges. Lei plaças que restan. Enric Dauchan garda
lo sonrire comerciau. Aqueste ser dèu vendre son film. Quau va au cinèma a
l’ora d’ara ? Lei papetas dei CLUB CAMIF ! Pas d’eclandre doncas ! Pas
d’esclandre ! Que nani !
Quora la directritz
arriba en cabussant la tèsta en arrier per regolar lo sang empresonat (a levat
lo coton per parlar en public), nos fa assetar dins de fautuèlhs soples e roges
de la promièra rengada, marcats per lo nom dei fraires Lumière. Lo realizator
fa un numèro de claqueta, regreta l’abséncia de Joseta, mai compren sa causida
de retirada personala, lo mond au cinèma es una granda familha, mai la pression
es tan granda que se pòu respectar, e patin, e coffin, e aquesta comedia, Lo Capèu, es aquí coma un omenatge urós
a son mestier ! « Tòrna nos lèu Joseta ! Tòrna nos lèu ! » Aplaudiments. Rick
Leo acaba per prene lo micro : « Joseta, benlèu que regardaràs aquela vidèo sus
YOUTUBE. Vese quauqueis un que filman l’eveniment. Se nos ausisses, Joseta, ve,
fau çò que m’as après sus l’empont : jogar ambé leis interdits ! » Qué vesèm pas ? Lo Leo que se rotla un
petard, un bledo, un cachimbèu larg coma mon braç. Bru aurà de mau de vendre
son libre après.
La directritz l’apela.
Aplaudiments. Me cague. Ai pas plus d’onglas. Lei peluras crassosas son a mei
pès. Es un orror. Bru es pas un orator. Bretoneja : « aqueste libre... es ...
ma ... granda... fiertat... sabe que... marca... una istòria tris... ta...
Perque l’Estela... Joseta... Brèu... Lo libre es en venda dins lo corredor. »
Tornam. Mene la veitura
un còp de mai durènt doas oras. E lo Bru de repapiar : « Es un plan com que me
fau... òc, un plan com... Tam, t’estones pas se un jorn desparèisse...
T’estones pas... » Dise ren. Mai pense : « Aquela puta de Joseta, podriá donar
signe de vida, pasmens ! Bru es pas Joseta. Es segur qu’amb èu vendrem de
regardelas ! »
Au retour. Je conduis
la voiture une fois de plus pendant deux heures. Mon Bru radote : « C’est
un plan com qu’il me faut… Ouais, un plan com… Tam, ne t’étonnes pas si un jour
je disparais… Ne t’étonnes pas… » Je ne moufte pas. Mais je pense : « Cette
putain de Josette, elle pourrait donner signe de vie, quand même ! Bru ce
n’est pas Josette. Sur qu’avec lui on ne vendra que dala! »
4. Dans le couloir du
cinéma – Rencontre avec Henri Dauchan et Rick Leo- La provocation de Rick Leo – Bru se plante.
Il se demande comment
il peut se trouver dans un tel piège. Un festival pour les pucelles il ne sait
pas que ça existe ! Waw ! Il apprend quelque chose, au moins… Ses
mains transpirent sur son grand et beau livre. Ces morues nous demandent de ne
pas embarrasser le couloir. Elles toisent notre diable et le cachent sous la
table d’accueil. Et les livres… Mon dieu, les livres… Elles les regroupent tous
sur un meuble de coin en face des cabinets. Misère. Quand la directrice du
cinéma s’avance, du coton dans le nez, elle se souvient à peine de son
invitation. Elle a la froideur de Catherine Deneuve sans la beauté. Deux heures
d’autoroute pour ça ! Nous voilà plantés comme des presse-livres.
Rick Léo, le jeune
protagoniste de Turlututu, Chapeau Pointu !
trente-trois ans, celui qui a déjà fait dix ans de zonzon, s’avance avec
son réalisateur parisien, Henri Dauchan. Dauchan baigne Bru de ses larmes : « Incroyable !
Tu as fait un cadeau remarquable à Josette pour ton divorce ! J’ai vu ta
maquette : que de l’amour ! Bru, tu es un troubadour moderne !
Ce livre est un cadeau d’adieu en papier glacé ! »
Rick Léo semble embarrassé de retrouver Bru ici. D’après
un Paris Flash d’été il a entretenu
une courte mais chaude liaison avec la cougar. Bru n’est pas insensible à la
beauté du petit jeune. Le voilà battu aux
jeux de l’amour et du hasard, Balthazar.
Bonjour la merde :
la présentation du film et du livre à un public sorti du CLUB DES CHIFFRES ET
DES LETTRES. Un concours d’oreillettes,
de cheveux gris, et de senteurs Yves Rocher. Je tiens bon. Je me dis : tu
es là pour l’amitié, tu es là pour l’amitié. Je me ronge les ongles. On se
rassure comme on peut.
Le « protocole »
n’est pas respecté. Les morues nous assoient sur des chaises pliantes, derrière
les strapontins rouges. Les places qui restent. Henri Dauchan garde son sourire
commercial. Ce soir, il doit vendre son film. Qui va au cinéma à notre époque ?
Les papys du CLUB DES CHIFFRES ET DES LETTRES ! Pas de scandale donc !
Pas de scandale ! Ah non!
Quand la directrice
arrive en plongeant la tête en arrière pour ravaler le sang emprisonné (elle a
retiré son coton pour parler en public), elle nous installe dans des fauteuils
rouges et souples de la première rangée, signés par le nom des frères Lumière. Le
réalisateur entame un numéro de claquettes, regrette l’absence de Josette, mais
comprend son choix de retraite personnelle, le monde du cinéma est une grande
famille, mais c’est un choix qui peut se respecter tant il y a une grande
pression, etc. etc., et cette comédie, Le
Chapeau, c’est – voyez-vous- comme un hommage bienvenu à sa carrière !
« Reviens-nous vite Josette ! Reviens-nous vite ! »
Applaudissements. Rick Léo finit par s’emparer du micro : « Josette,
peut-être que tu regarderas cette vidéo sur YOUTUBE. Je vois quelques
spectateurs qui filment l’évènement. Si tu nous entends, Josette, regarde, je
fais ce que tu m’as appris sur les plateaux de tournage : jouer avec les
interdits ! » Que ne voit-on pas ? Notre Léo qui se roule un
joint, un pétard, un blédo large comme un bras de bébé. Ce sera difficile pour
Bru de passer à sa promo.
La directrice l’appelle.
Applaudissements. Je me fais littéralement dessus. Je n’ai plus d’ongles. Les
pelures crasseuses sont à mes pieds. Une horreur. Il balbutie : « ce
livre…c’est… ma…. grande… fierté… et je sais que… ça marque… une histoire… tris…
te…parce que l’Etoile… Josette… Bref… Le livre est en vente dans le couloir. »
Au retour. Je conduis
la voiture une fois de plus pendant deux heures. Mon Bru radote : « C’est
un plan com qu’il me faut… Ouais, un plan com… Tam, ne t’étonne pas si un jour
je disparais… Ne t’étonne pas… » Je ne moufte pas un mot. Mais pense : « Cette
putain de Josette, elle pourrait donner signe de vie, quand même ! Bru ce
n’est pas Josette. Sur qu’avec lui on ne vendra que dalle! »
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