Je t'aime moi non plus a l'Olympia, Paris, França. L'inversion dei ròtles.
26. L’ostau
contemporanèu – l’ostau trevat – femna perduda
Lo taxi cala a l’arrèst João Barros. Rick
Leo escampa de bilhetas de 50 euròs au menaire que merceja Dieu. Puei gita sa
granda capa sus lo trepador per faire pas marchar Joseta dins una flaca. Dins
sa granda cortesia li mòstra un ostau modèrn e meravilhós. Ié ditz a la
chut-chut : « l’endrech de tei pantais». Un ulhauç gigant aluca lei
parets ròsas : « Se vòls faire de cinèma, un còp de mai, signar de
films per totei dos, en escambi te balhe aquel ostau retirat de tot. »
L’actritz coneis conèis pas l’ostau Serralves, aquel ostau art deco realizat
per leis arquitectes francés : sei bèus espacis, sei veirieras, sei salas
de banh bèlas dins l’epura de son mobilier. Lo pargue a l’entorn es gigantàs
ambé seis estatuas nusas e anticas que fan contraste. Un aubre jòga l’ilusion
dins una gábia de veire. Se sarran dau pargue meravilhós. Lei fònts que semblan
a de piscinas, Rick Leo aganta lei detons de La Mosca per la botar, violent,
per una pòrta desraubada dins un autre endrech. Ara tot sembla rovilhat dins lo
jardin. Leis èrbas banhadas sentisson marrit. Leis estatuas e leis òbras d’art
modèrn an desaparegut. L’ostau ven un castelàs abandonat. Un ostau de crisi. La
fanga manja lo sòu, lei babaus fan de claquetas. Rick estaca Joseta au tudèu
d’un banhador pissós. Ié balha un
bacèu :
-
Vaqui l'ostau qu'ameritas, chaupisassa. Ara, se vòls lo modèrn: diga me que
m’aimas e que me seguiràs !
-Nani !
Siáu una femna liura !
Segond
bacèu.
-Diga
me que vas tornar a París e que me marridaràs per ma glòria e mon mestier !
-Nani.
Es acabat lo cinèma !
Sa
boca ié sagna. Seis uelhs venon blus en causa dei còps que ié fan un
curiós maquilhatge. E de bramar :
-Aime
Bru ! E l’aimarai fins a la mòrt ! Aime lo que m'agacha, que
m'espèra, que respècta mei silèncis!
Lo
tresenc bacèu, pecaire, sembla fatau…
26. Maison
contemporaine – Maison hantée – Femme perdue.
Arrêt
au quartier João Barros. Rick Léo jette les billets de cinquante euros au
chauffeur qui remercie dieu. Puis il étend sa grande cape sur le trottoir pour
que Josette évite une flaque d’eau. Avec une grande courtoisie, il lui montre
une maison moderne et merveilleuse. Il chuchote : « l’endroit de tes
rêves ». Un éclair géant illumine les murs roses : « Si tu
veux faire du cinéma, une fois de plus, signer des films pour tous les deux, en
échange je te donne cette maison retirée de tout.» L’actrice ne connaît pas la maison Serralves,
cette maison art déco réalisée par les
architectes français : ses grands espaces, ses vitrines, ses salles de
bains gigantesques dans l’épure du mobilier. Le parc qui l’environne est
gigantesque avec ses statues nues et antiques qui font contraste. Un arbre joue
l’illusion dans une cage de verre. Ils s’approchent du parc merveilleux. Les
fontaines ressemblent à des piscines. Rick Léo attrape les petits doigts de La
Mouche pour la jeter, violemment, par une porte dérobée dans un autre endroit. Maintenant
tout semble rouillé dans le jardin. Les herbes humides puent. Les statues et
les œuvres d’art moderne ont disparu. La maison devient un manoir abandonné. Une
maison de crise. La boue mange le sol, les cafards font des claquettes. Rick attache Josette au tuyau d’une baignoire pisseuse. Il lui donne un coup de
poing :
-Voilà
la maison que tu mérites, grosse pute. Maintenant, si tu veux la moderne,
dis-moi que tu m’aimes. Dis-moi que tu me suivras.
-Non !
Je suis une femme libre !
Second
coup :
-Dis-moi
que tu vas rentrer à Paris et que tu te marieras avec moi pour ma gloire et ma carrière !
-Non.
C’est fini le cinéma !
Sa
bouche saigne. Ses yeux bleuissent à cause des coups qui lui font un curieux
maquillage. Et de crier :
-J’aime
Bru ! Et je l’aimerai jusqu’à la mort ! J’aime celui qui me regarde,
qui m’attend, qui respecte mes silences !
Le
troisième coup semble fatal.
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