(c) Tam, 2014. Porto, lo mercat. Drechs reservats. |
27. Bru au mercat - Fugida - Manja terra, chica
terra.
Au Mercado do Bolhão leis olors fòrtas de peis
trevan la nuech e te balhan lo vòmi. Au sòu, lei sòbras dei patas gigantas de
pofres banhan dins de gasolina ò d’òli. Lei garris se passejan au mitan dei
sacas entraucadas de bordilhas. Sus de tablèus gigants la merlussa fa l’objècte
de totei menas de merças escrichas a la creda fosforessenta. La glaça que
servís de conservar lei peis dins la jornada se transmuda dins una aigassa sala
e negra.
La pluèia sensa relambi. Bru sentís lo freg
que lo penetra. A rendètz-vos ambé l’Inconegut. Una ombra passeja demest lei
caissas. Una capa negra. Un capèu. Es èu ! Segur ! Aqui lo! Lo seguís
au promier estanci, lo sona : « òu ! Tu! Òu! Tu! » Mai lo
pichòt òme –gròs mai velòce – coneís totei lei recantons dau mercat per
l'enganar.
Au luènh, charrivari de l'empont sus lo plan
principau. Lei Portugués festejan la bòna annada dins
un fuòc d’artifici que s’acaba jamais. Ausissèm lei cridas caudas dei
joventas e dei jovents cramats que se potonejan a plena boca. Tap calorós dei
botilhas. Veire romput. Son agradiu dei bassas de l’orquèstre tròp fòrt.
Bru,
perdut, corrís. La musica tròp fòrta li bolega lo ventre, lo sotaleva. Quora...
Pataflòu! Son pè resquilha sus un garri que cacalassa. Se tomba. L’òme de la
capa negra barra totei leis intradas e sortidas dau mercat ambé una clau
rovilhada… tròp tard. E cric, e crac. Dins l’escurina pudissènta sa siolèta fa
una preguièra. Demanda perdon. Bru abriva a la grasilha: « dubrís
me ! dubrís me ! ». Presonier.
Una
femna mòrta, rompuda en dos… Pas un bruch. Coma la còrda s’es desfacha quora
èra tombada de la cadièra au mitan dau banhador es restada tancada aquí una
mieja ora, una ora… De la fanga porgís deis aigats. Sota lo pè de son còs, lei
tudèus espetan, gisclan coma dei fònts gigantas. Son lei grandeis aigas. Joseta
reviscola. S’aubora coma la bèstia dau Vaccarés dins lei paluns. La cara
mostafada dau marron de la fanga, dau blu de sei nhacas, dau roge de sa sang.
Vei lei dralhas dei cauçaduras de Rick dins la terra trempa dau membre: "
Aqueste colhon, a fugit quora m’a vista tombar au sòu ! Me crei mòrta!
Meme sa vida d'assessin es un fracàs."
Aflaquida
s’asseta sus la cadièra. La cadièra s’escranca. Alòr presa d’un envam e d'una
rabia mostruosa, se desliura de sa còrda encara ensucada e lo quieu dolent dau
marbre freg se dirigís cap a la pòrta que fai petar d’un grand còp de pè. Lo
pèu banhat, lei gotàs mesclats de pluèia e d'aiga de vila resquilhan dins sa
boca assecada. A set, pasmens.
Ausís
una votz darrier un pin. Rick
Leo sona Paris Flash :
-Jan Dufornèu ? Siáu Rick. Rick Leo. Espère
qu’auràs mon messatge. Sabe que son pas d’oras per sonar. Ai una fòto per tu…
òm a trobat lo…
Crau !
Joseta l’ensuca d’una còp d’estatua: un àngi de pèira au micrò-penis. La tèsta
de Rick vira e revira coma un boomerang. Aganta lo telefonet e l’escampa dins
la fanga. Dins sa colèra de femna sauta sus l’esquina de l’actor en li rompant
leis òssas de tot son pès sautejant coma sus un trampoling. Darnier crit de
Rick Leo. La sang mesclada a la terra per una darnièra corrida.
Revenja
d'una femna bastejada. Es tant facil de tugar un òme.
27.
Bru au marché – Fuite – Mimologie.
Au
Mercado do Bolhão les odeurs fortes de
poissons hantent la nuit et donnent envie de vomir. Par terre, les restes des
pattes géantes de poulpes baignent dans l’essence et l’huile. Les rats se promènent
au milieu des sacs éventrés. La morue fait l’objet de toutes sortes de
marchandages écrits à la craie phosphorescente sur des tableaux géants. La glace qui sert à conserver les poissons
dans la journée se transforme en une eau poisseuse et noire.
Pluie
sans fin. Bru sent le froid qui lui pénètre les os. Il a rendez-vous avec l’Inconnu.
Une ombre passe parmi les cageots. Une cape noire. Un chapeau. C’est lui !
Le voilà ! Il le suit au premier étage, l’interpelle : « Toi là-bas ! »
Mais le petit homme – gros mais rapide – connaît tous les recoins du marché
pour le piéger.
Au
loin, tintamarre sur la scène de la place principale. Les Portugais fêtent la
bonne année dans un feu d’artifice qui ne finit pas. On entend le cri des
jeunettes et des jeunots ivres qui s’embrassent à pleine bouche. Pschitt !
Le champagne se décapsule. Verre cassé. Son agréable des basses de l’orchestre
trop fort.
Bru,
perdu, court. La musique trop puissante lui retourne le ventre, le soulève…
Quand… Bing ! Son pied glisse sur un rat qui ricane. Il tombe. L’homme à
la cape noire ferme toutes les entrées et sorties du marché avec une clé
rouillée… trop tard. Cric. Crac. Sa silhouette prie dans l’obscurité
nauséabonde. Il demande pardon. Bru se précipite à la grille : « ouvre-moi !
Ouvre-moi ! ». Prisonnier.
Une
femme morte, cassée en deux… Pas un bruit. Quand la corde se défait elle tombe
de la chaise au milieu de la baignoire, elle reste immobile ici une
demie-heure, une heure… De la boue surgit des égouts. Sous le poids de son
corps, les tuyaux explosent, jaillissent comme des fontaines géantes. Ce sont
les grandes eaux. Josette se réveille. Elle se relève comme la Bête du Vaccarés
dans les marais. Le visage recouvert par le marron de la boue, par le bleu de
ses coups, par le rouge de son sang. Elle voit les traces de Rick dans la terre
humide de la pièce : « Ce connard, il a fuit quand il m’a vue
tomber ! Il me croit morte ! Même sa vie d’assassin est un échec. »
Fatiguée,
elle s’assied sur la chaise. La chaise se casse. Alors, prise d’un furieux élan
et d’une rage monstrueuse, elle se délivre de sa corde encore assommée, son cul
lui fait mal à cause du marbre froid, elle se dirige vers la porte qu’elle fait
céder d’un grand coup de pied. Les cheveux mouillés, les goûtes mêlées d’eau de
pluie et d’eau de ville glissent dans sa bouche sèche. Elle a soif.
Elle
entend une voix derrière un pin. Rick Léo appelle Paris Flash :
-Jean
Dufournel ? C’est Rick. Rick Léo. J’espère que tu auras mon message. Je
sais que ce ne sont pas des heures convenables pour te téléphoner. J’ai une
photo pour toi… On a trouvé le…
Bang !
Josette l’assomme d’un coup de statue : un ange en pierre avec un micro-pénis.
La tête de Rick tourne et retourne comme un boomerang. Elle attrape le
téléphone portable et le jette dans la boue. Emportée par sa colère de femme,
elle saute sur le dos de l’acteur en lui cassant les os de tout son poids et
sautille comme sur un trampoline. Dernier cri de Rick Léo. Le sang se mêle à la
terre pour une dernière corrida.
Revanche
d’une femme battue. C’est si facile de tuer un homme.
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