Es una vièlha filha
d’interior. Una domaisèla dau cada jorn. Vida clausa mai agradiva.
S’entestardís a faire tornamai lei memei gèstes. Lei memei pas. Pren de còps
que i a lo freg dins lo jardin d’odors.
Puei tòrna conquistar, crentosa,
la toalha, lo bufet dei flors passidas, tòrna descubrir lo lume dei pampalhetas
e dau capèu roge e seis imatges de bovina que fa virar d’aise-d’aise coma un
vira-vira a l’entorn de l’ampola. Vira-vira dau buòu negre dins son plan. Lassa
d’aquela corsa, acaba sa sieta.
S’acontenta sempre dau meme
dejunar, dau meme dinnar, dau meme
sopar, assetada aquí au mitan d’aqueleis objèctes que ne’n coneís cada gran,
cada reliu per lei tocar, lei niflar e lei careçar sempre. Qué podèm faire mai
quand s’acostumam ansin ? De còps que i a, meton la musica. De còps que i
a, la meton pas.
Lei jornadas d’ivèrn
començan dins una nuech pregonda. Se derrevelha avans lo monde. Espèra,
agrovada, aquí, pròche de la pòrta que vògon ben ie parlar.
Mai montan pas sei votz uei.
La vendràn pas visitar uei. Fai ren. Farà sa jornada sens elei. Se recapta
sensa relambi dins son monde de penequets perlongats e de teletas sensa fin. A
en òdi lei saleis e marrideis olors. Cultiva una adiccion e una atraccion per
l’aiga de javèu e lo linge propret.
Jòga amb aqueu capèu de
futre, que, per son odor de cuèr e de susor ie rampèla un quauqu’un envolat que
la veniá fòrça visitar, aquí. Benlèu que viviá amb ela dins aquel ostau ? Alora, vira-revira, comença a faire de lòngs
pas davans la fenèstra que dubrís sus la
terrassa e s’empega tot d’una lo caratge contra lo doble vitratge, susprèsa per
son pròpri rebat, bufa de redonds de tubiera
que salisson la vitra. Oblida ja
que s’amusava ambe lo capèu. Oblida lèu. Passa lèu a quicòm mai.
Aperalin pòu veire,
aperamont pòu devinhar ; s’avisa d’aqueu peçuc de teulissas, aquelei
vièlhs campanaus, lo vièlh campèstre en fàcia empachat per l’elevacion d’una
paret de betum, lei sèt còlas au luenh, segurament la mar, darrier. S’espanta, urosa, d’aqueu parèu d’esquiròus
(Sénher e Dòna) que jògan a l’equilibrista sus lo fiu electric negre. Ressauta
de còps que ia, soleta e perduda dins sei pensadas. Presa a la leca de sei
pantais. Avisa !
Li agradan lei libres de
Pòcha roges sus l’espessor, tant polidament
arrengueirats ambe tant d’autres, coma un camp de tulipas. Se quilha au mai
naut de la bibliotèca giganta per agantar lei obratges mai malaisats e seis
odors de fuèlhas rossejadas. S’escranca au sòu lo libre e s’estraça. Aquela a pas
cap de biais ; ie fan lo repròche soventei fes mai venon pas pron per la
visitar per la cridar de tròp. Lo tuert dau libre l’espaventa, s’amaga darrier
lo radassier. Coma se crei ! Qunta comèdia !
Dau temps n’a pas la nocion.
Au vonvon dau motor, s’empega la vitra un còp de mai. Devinha lo bolegadís de
la carriera. Oblida lèu.
Passa a quicòm mai. Seguís de seis uelhs,
longtemps, la mosca, que, coma ela, voudriá s’escapar de son interior.
Dança sus lei taulas. S’endormís
dins son jornau. Un còp de mai, fa sa teleta. Un còp de mai, cabuça.
Un jorn, un badaire partiguèt
en laissant la pòrta dubèrta. L’auriam degut retenir. Auriam degut anticipar. Coma esclatada d’una
bofigassa, sa tèsta s’ensolheièt vertadierament. A. Mai èra pas desagradiu aquò !
Dança ò marcha plan planet dins aquela cort
que vesiá en vitrinas. Aquí siam ben. La
calor te caressa. Plantas e èrbas te cotigan. Cacalassa. Se sospren. Quand ie parlavan lei badaires, respondiá
jamai. La disián muda. Diga ? Podriá parlar ?
Se quilha sus un aubre. Qu’aquò’s
simple, fin finala. Auriá fach aquò tota sa vida, auriá estonat degun. Ben,
tanben, saup pas. A pas fòrça de memòria. Es pas qu’instinctiva. Sa soplesa l’espanta.
Se quilha, resquilha amondaut sus la caminèia. Marcha en arrier sus lo cledís car pòu pas anar de l’avans. Arribada
sus lo peçuc de teulissas. Coma s’èran de tometas rojas e jaunas, de fach. Aquò
crama dessota. Li agrada aquela douçor cauda. Contunia sa marcha. Se contunia,
es segur, serà fòra de son territòri.
Subran un esbleugiment. Un
esbleugiment l’avugla.
Dempuei, l’an plus vista lei
badaires. L’an perduda. Dison tot bèu jut, quora parlan : « Es
acabat. Ne’n volèm plus au nòstre. Qu’aquò’s triste. Siam calucs de nos estacar
a de bèstias ansin… »
Ven lo jorn d’envòu. La
douçor dau solèu trauca l’aiganha. Agacha, ela, aquelei teulissas que dessenhan la ciutat dei
bastiments crestians coma una vièlha carteta postala francesa. Tot semba fòrt e
poderós. Lo blau dau cèu. La porpra deis uelhs macats e lei nívols dau matin.
2 comentaris:
Ua novelòta de las poeticas e qui pega beròi a l'actualitat embarrada d'aquestes torns. Mercés !
siás un pintre!
un pauc triste, mas un pintre expressionista.
autra causa : cresi que vau lançar una petiticion per aver una visio conferéncia amb ta vesina
Signat : Anna Onima
Publica un comentari a l'entrada